Accueil
Envoyer à un ami
Version imprimable
Partager

Pè Luc Chatel a Corsica ùn hè più francese

L'educazione ùn hè micca una priurità di u guvernu, è si vede. À l'esame di storia è geografia di u brevettu, a Corsica hè rapresentata fendu parte di l'Italia...



Pè Luc Chatel a Corsica ùn hè più francese
Seranu visiunarii à u ministeru di l'Educazione Naziunale ? O solu incumpetenti ?

Dopu à l'affari di froda à un BTS, di l'affare di l'agregazione di storia è di i sugetti di u baccu in matematiche nant'à internet, eccu quellu di a cacata di u brevettu. Pè a prova di storia è geografia, a Corsica hè rapresentata fendu parte di l'Italia.

Ci vole à dì chì sta prova hè appena n'importa chè : i disegni di i paesi sò mal presentati, senza rispettà e scale, senza legende, è l'Italia cuntinentale hè in grassu. Difficiule per u zitellu di terza di capisce qualcosa.

Eccu a prova chì ancu à u capu di u Statu u lascia corre è l'apprussimazione sò di regula. Stu guvernu hà veramente una visione strana di a cultura è di l'educazione...

È à u prussimu baccu, a Corsica serà indipendente ?

u 2ndu di Lugliu 2011
U Webmaestru


Da u più recente à u più anzianu | Da u più anzianu à u più recente

31.mandatu da Grossu panzutu u 04/07/2011 12:36
Tux, Sampieru avia dettu ch'ellu s'addunisceria a diavule pe lampà ghjenuva fora. L'hà fattu, s'hé addunitu incu i Turchi e i Francesi pe dà l'indipendenza a a Corsica e micca pé u piace d'esse francese o turcu!

Paoli s'hé cusi be adunitu a a Francia chi a persu millaie d'omi luttendu contra, e he statu dichjaratu traitore a a republica in 1793 4 anni dopu a rivoluzione, perche vulia mantene una forma di supremazia di i a Corsica cume nazione. Naturalmente hé diventatu un altu traitore. Un c'hé mancu bisognu di rivene nante e pratiche atroce di a francia in corsica pe culuniza l'idee e strughje u populu.

Pe u ghjuramentu di Bastia simu ind'una epica pagna u statu francese avia infiltratu i muvimenti chi mantenianu u sintimu naziunale pe puntali versu l'italia. Meravigliosa fisicata di u sterminatore industriatu chi face che i corsi annu mischjatu pendente decine d'anni inda so mente naziunalisimu e irredentisimu. Risultatu piutostu chi u fascismu a Francia!

Allora prima di lampà "A corsica francese ie" ci vole a riflette appena e rivede a so storia!

30.mandatu da estrimei u 04/07/2011 11:49
inde noi he : "a a fine di tanti guai , un lucchese un mancò mai"
s'aduprava per inghjulià he donne , chi si tenianu o si maritavanu 'ncu i taliani .
u disprezzu razzistu era putente inde noi . un he forse micca a piu bella richezza di a nostra cultura !
oghje s'ellu ci vulia a disprezzà , serianu , forse , i corsi , chi si dicenu corsi, e chi disprezzanu u nostru Paese, u nostru Populu, a nostra lingua "per empie a sacchetta "

29.mandatu da KÜG u 04/07/2011 11:16
@ Samp: Eccu, grazie

28.mandatu da Sampieru.... u 04/07/2011 10:48
@ KUG...ghjè : "Dopu à tanti guai, un lucchese un manca mai.".

27.mandatu da KÜG u 04/07/2011 10:38
cum'è dice u nostru vechju pruverbiu ghjustu è santu ?
"in fine di tutti i guai, ci serà sempre un lucchese" o un affare simule.

26.mandatu da Pietro Mastroleo u 04/07/2011 10:26
Al calabrese proverbialmente impulsivo e sboccacciato:
se lei avesse letto bene, avrebbe notato che in quel commento ci sono più risposte a diversi commenti;e si tenga quel lessico per se stesso o per chi lo desiderasse ma non per il sottoscritto.
Adesso rispondo ad un altro commento, meglio essere più analitici del solito, quello di Sanpieru: grazie per aver menzionato il fatto del 1943, perchè la storia ci sottolinea come dei sanguinari ecc mentre non abbiamo sparato un colpo. Preferimmo rendere inutilizzabile Ponte Nuovo anzichè sparare sul nostro stesso sangue e il ponte sta lì a dimostrarlo! Voleste consegnarvi ai francesi? Ebbene, cavoli vostri noi ce ne ritornammo cautelando il nostro ritorno ma senza spararvi perchè se fossimo stati come la storia ci evidenzia, vi avremmo aspettato al ponte e con qualche bomba intelligente(come quella che mandò a picco la Roma) avreste fatto una rievocazione che è meglio non ricordare neanche qui. Ma da allora non fate altro che piangere lacrime amare con tutti i FRATELLI AMMAZZATI DALLU STATU FRANCESE ASSASSINU : visto cosa succede ai traditori e come opera la Giustizia Divina?
Tornando al tema di questo post, guardatevi con google la piattaforma continentale e avrete conferma del vostro livello di preparazione in geografia (spero per voi sia solo in questa materia).

25.mandatu da Rosario Meli u 04/07/2011 10:20
@sono calabrese.... fuma meno canne e vedrai che tutto si aggiusta. @stronch'è ghietta sono d'accordo a 100% !

24.mandatu da Sampieru.... u 04/07/2011 07:50
Trè volte Corsi hanu travintu Taliani (In 1769, Genuva si n'andò.. è in 1942/43 80000 soldati taliani è camisge nere scaponu di pettu à i patriotti corsi armati)..mà dino in1978 à u Stadiu Cumunale induve u SECB cacciò a squadra di Torino...alora s'ellu ci vole à fà una torna una "guerra" .........


23.mandatu da ANTO u 04/07/2011 07:17
@J G u 2011-07-04 05:38
U "scimilblicu " eccunè un'aquistu pè a lingua !

22.mandatu da J G u 04/07/2011 05:38
m'avegu chi tutte l'ocasioni sô bone per cuntrastà e nostre origini , a nostra storia hé longa , tenimucine allora a a religione , simu tutti discendenti di Adam et Eve ,dunque tutti parenti , ma dicenu chi i parenti sô i denti , a vuli sviluppà ste due teorie hé cume circà ghjatu a pilà . a ognunu e so idee , in una certa manera cuntrastà vole di fà avanzzà u scimilblicu allora cuntrastemu ma amicalamente : evviva u spiridu corsu , evviva a piazzetta !


21.mandatu da sono calabrese e me ne sbattolepalle u 03/07/2011 23:15
L'amico Mastroleo : "La vera Italia è questa: madre di talenti!" Minchia che trovata ! Ma di che cosa vuoi parlare, di geofisica o di sciovinismo del cazzo ?
ecco la mia sintesi allora : Un paese che poteva essere un modello per il mondo ? invece rovinato dai bastardi mafiosi e il loro cemento schifoso, n'dranghetisti puzzolenti e i loro rifiuti tossici affondati in mare, con la complicità dei suoi politici corrotti e delinquenti, e della loro televisione di merda...no grazie (OK smetto qui che mi viene da vomitare ) .Tiè, riprenditi un pò della tua meravigliosa mozzarella alla diossina e vai a coricarti per piacere. (W Beppe Grillo, ITALIANO EPPURE FUORICLASSE !!!)

O Corsi, rimanete alla larga, perchè questi sono peggio dei prepotenti pinzuti francesi...

20.mandatu da stronch'è ghjetta u 03/07/2011 23:02
I Taliani sò l'Aupeani chi s'assumìglianu u pù à noi (Corsi).. ch'ella piaci o ch'ella ùn piaci, hè cusì ! Ùn vogliu micca esse talianu (ancu menu francese), ma vulerìa ch'e no travàglimu un po di più cun i nostri cugini taliani, cum'e l'antichi fecenu...
Ùn ci scurdemu micca che a lingua taliana era a lingua ufficiale di u generalatu di Pasquale Paoli...
Un corsu averebbe da sapè parlà corsu, talianu è francese !

19.mandatu da Pietro Mastroleo u 03/07/2011 22:19
Chi si rendeva "grandeur" ha bloccato dei treni alle frontiere rimandandoli indietro, altre nazioni hanno usato la tecnica "nicht kümmern" ossia se ne sono lavate le mani o peggio ancora " fuego a la altura de la cabeza" (ad altezza uomo). Italia, tu hai accolto invece lo tsunami degli immigrati, qualche anno fa vinto un mondiale contro la Francia a Berlino e se non fosse per i tuoi figli i musei di tutto il mondo sarebbero solo dei magazzini di cianfrusaglie. La vera Italia è questa: madre di talenti! I deficienti sono tutt'altra razza dove primeggia il barbarico gene dei tempi che furono... Sei sempre stata colei che si è sempre distinta in tutte le emergenze internazionali, Tu, la la vera Italia, in tutti i regimi che hai avuto, quella capace di dare una lezione all'Europa intera e non solo: il nome dei tuoi figli risuona dal ponte di Brooklyn intitolato a Giovanni da Verrazzano, fino al Direttore della BCE Draghi e nel futuro la tradizione continuerà! La parte peggiore è quella che ha sempre predicato bene e razzolato male ma, come vedo non è un fenomeno italiano: ritengo di essere stati contagiati dalla barbarie che qui si insidiò.

18.mandatu da Metternich u 03/07/2011 20:27
Italia : Spressione geografica !!!!

17.mandatu da Pietro Mastroleo u 03/07/2011 19:42
Al, fanatico sarai tu: io ti parlo di territorio fisico! Fisicamente la Corsica è italiana come lo è Malta, l'Istria, la Dalmazia, il Nizzardo ecc. Il territorio non appartiene in base alla gente che ci vive sopra perchè se così fosse, Roma, Pescara, Brescia, Milano, Parigi, Londra ecc., sarebbero Afro-indo-cinesi e quant'altro. Il fatto che tu non sia d'accordo, poco importa: l'ideologia è una cosa la geografia fisica è, appunto, una legge fisica quindi incontestabile.

16.mandatu da estrimei u 03/07/2011 19:28
he ghjustu , o perche micca; dumandu scusa.
, ch'ella sie in frencese o in corsu , un mi contru tantu 'ncu a scrittura(cavallu di cent'anni....)

15.mandatu da perchè micca u 03/07/2011 17:29
o estrimé, per carità, u sollu o u soldu, micca u solu.

14.mandatu da estrimei u 03/07/2011 17:12
a Al ,
un dò capu che a i scritti in lingua corsa !

13.mandatu da Al u 03/07/2011 15:37
@ J G tranquillo...il fascismo in Italia è durato solo 20 anni per fortuna! La resistenza italiana ha salvato dal fascismo se stessa e anche la Corsica! La resistenza italiana ha combattuto per liberare la Corsica!

12.mandatu da J G u 03/07/2011 15:27
o quanti sumeri ch'ellu ci vole a scumbatte ! si l'italia vole a corsica speru ch'ellu un serrà micca : " la gabia senza gli ocelli " cum'ellu dicia u fascistu di mussullino ! a corsica un hé mai stata taliana ma solamente occupata da l'italia é da parechji altri .
i corsi sô corsi avanti tuttu . ci chjamanu troppu vulentere " les corses " per ch''ellu ne sia astrimente ; a tutti i luchesi di a creazione li dicu : cacciadevi quessa di u cupu : a corsica hé a nostra e ancu si nantu a l'isula simu in minorità , i corsi di u mondu sanu un sô pronti a cambià u so statudu attuale . i corsi di a " diaspora " sò attaccati a a corsica ancu dipiù che quelli chi stanu qui credideci puru !
Luc Chatel oghje c'hé , dumane un c'hé più
evviva u spiridu corsu !

11.mandatu da Al u 03/07/2011 15:25
@ estrimei gli italiani non sono come i francesi....fino a 150 anni fa non eravamo neanche uniti. Abbiamo dovuto cacciare gli stranieri dalla nostra nazione, siamo sempre stati divisi ma i rapporti tra italiani esistevano sempre e anche con i corsi. Ora che la storia ci ha detto che siamo stranieri con i corsi i rapporti non esistono più. I francesi vi fanno credere qualcosa di sbagliato. Le vostre origini non si possono cancellare ma noi non vi costringeremo certo a sentirvi italiani con la forza!

10.mandatu da Al u 03/07/2011 15:18
Non sono d'accordo ne con Pietro ne con Tux.Siete "fanatici" tutt'e due.La cultura di riferimento per i corsi è sempre stata italiana finchè non è stata conquistata dai francesi.Se poi i corsi non vogliono ne italiani ne francesi a casa loro è più che legittimo.Io auspico una Corsica indipendente che riacquisti la sua identità che non è francese.La lingua fa un popolo!

9.mandatu da Pietro Mastroleo u 03/07/2011 12:31
Non è una questione di stuzzicare il vespaio, se vai a vedere la piattaforma continentale te ne accorgerai di essere in errore cosi come confondi i nazionalisti (io tra quelli) e i fanatici (quelli della lega nord). Bene, detto questo, non so dove inviarvi il materiale per farvi ricredere, ma, con alta percentualità non servirebbe nemmeno vista l'ostinazione che manifestate. In base a quello che affermi, adesso mi rivogo anche agli altri, la Corsica non è dei "corsi" perchè siete in netta minoranza sull'isola. Io sto parlando di TERRITORIO FISICO: che vi piaccia o no la Corsica appartiene all'Italia. DOVE SI PUò INSERIRE UN'IMMAGINE SU QUESTO SITO?

8.mandatu da Tux u 03/07/2011 11:32
A Corsica ùn hè micca taliana. L'identità corsa s'hè sempre construtta in opposizione à i taliani, è dopu, à i genovesi.
L'indipendenza fù pigliata sottu dominazione genuvese.
A litteratura corsa hè nata quandu a lingua scritta era u talianu, nanzu è scole di a terza republica chi hanu impunitu u francese da pertutu.
Inde a secunda guerra mundiale, è nanzu, in l'anni 30, ci era un sintitu assai forte contr'à i taliani.
E ancu oghje, sè andate à parlà cù l'anziani in i paesi, vi parlanu di quantu odianu i Taliani. Tra l'anziani d'u mo paese, pensu chi si puderebbe inveru parlà di un razzismu contr'à i "Lucchesi", chi sarebbenu tutti ladri, ecc... Ogni razzismu hè una cunneria tamanta, ma esista, almenu tra l'anziani, dunque hè a prova chi, di manera storica, i Taliani ùn eranu visti cume i grandi amichi di a Corsica.


Allora a Corsica taliana? Ùn pensu micca ch'ellu sia una realità. A Corsica francese, iè : Samperiu Corsu era alliatu cù i Francesi. Paoli s'era, primu d'esse traditu da Robespierre, ralligatu à a revoluzione francese. Più vicinu à noi, pudemu ramintà u ghjuramentu di Bastia di u 1938.

Bon, ùn vogliu micca parlà di u futuru : forse chi u destinu di a Corsica sarebbe l'indipendenza (cosa ch'ùn mi piacerebbe tantu ; mi pare meglia una autonomia à a scozza) ma di sicuru ùn sera micca quellu di raghjuntà l'Italia.

7.mandatu da Tux u 03/07/2011 11:32
A Corsica ùn hè micca taliana. L'identità corsa s'hè sempre construtta in opposizione à i taliani, è dopu, à i genovesi.
L'indipendenza fù pigliata sottu dominazione genuvese.
A litteratura corsa hè nata quandu a lingua scritta era u talianu, nanzu è scole di a terza republica chi hanu impunitu u francese da pertutu.
Inde a secunda guerra mundiale, è nanzu, in l'anni 30, ci era un sintitu assai forte contr'à i taliani.
E ancu oghje, sè andate à parlà cù l'anziani in i paesi, vi parlanu di quantu odianu i Taliani. Tra l'anziani d'u mo paese, pensu chi si puderebbe inveru parlà di un razzismu contr'à i "Lucchesi", chi sarebbenu tutti ladri, ecc... Ogni razzismu hè una cunneria tamanta, ma esista, almenu tra l'anziani, dunque hè a prova chi, di manera storica, i Taliani ùn eranu visti cume i grandi amichi di a Corsica.


Allora a Corsica taliana? Ùn pensu micca ch'ellu sia una realità. A Corsica francese, iè : Samperiu Corsu era alliatu cù i Francesi. Paoli s'era, primu d'esse traditu da Robespierre, ralligatu à a revoluzione francese. Più vicinu à noi, pudemu ramintà u ghjuramentu di Bastia di u 1938.

Bon, ùn vogliu micca parlà di u futuru : forse chi u destinu di a Corsica sarebbe l'indipendenza (cosa ch'ùn mi piacerebbe tantu ; mi pare meglia una autonomia à a scozza) ma di sicuru ùn sera micca quellu di raghjuntà l'Italia.

6.mandatu da estrimei u 03/07/2011 07:20
o Pietro Maestroleo,
i taliani (micca tutti) site cume i frencesi (micca tutti ) ,vulete a Corsica , poca prutensione ! ma a Corsica he un PAESE cume a Francia e a l'Italia .
pe fà a Francia c'he vulsutu a tumbà , a suttumette , a intrapullà a cumprà....
he listessa pe l'Italia chi ancu oghje deve scumbatte 'ncu a Padania.
a CORSICA he CORSICA dipoi u principiu di u mondu e nunda a puera cambià, ancu si a forza ,o u solu , a casu s'imponenu.
e po ! poch'esempii , l'Italia e a Francia ! 'ncu Sarkozy e Berlusconi mercate u sette!
ps : un dò capu che a i scritti in corsu , ma a stuzzica u vespaghju....

5.mandatu da Pietro Mastroleo u 03/07/2011 00:27
Lo è e lo sarà, Nicolu, nessuno può tirarla più in qua o più in la. Per una volta tanto i francesi hanno messo in primo piano una umile e veritiera lealtà al posto della loro proverbiale megalomania. Non aggiungo altro perchè può far venire il complesso di Edipo a qualcuno mantenendo questi toni. Posso mettermi a disposizione, qualora voleste saperne di più.

4.mandatu da NICOLU u 02/07/2011 23:05
cusi queda fussi stata taliana a Corsica!!! seriamu indipendenti a ghjiorni d'oghié.Hé puderiamu diciddé di u nostru avéné cumé edda ci andessi di megliu ;;;;;

3.mandatu da Pietro Mastroleo u 02/07/2011 20:24
Per quanto vi possa sembrare strano, la Corsica è Italiana. Mi spiace che siano i francesi a dirvelo sembrerebbe il colmo.

2.mandatu da Pietro Mastroleo u 02/07/2011 20:22
Questo link potrà sopperire alla preparazione
http://www.facebook.com/photo.php?fbid=1831074621417&set=a.1071591154805.2011602.1376930991&type=1&theater

1.mandatu da ANTO u 02/07/2011 14:10
Pè quelli chi so a u capu di u statu solu conta oghje u soldu e u culu !Tutti listessi da manca a dritta .FORA !!!!!

1 2
Novu cumentu :


Seguitateci nant'à Facebook



Abbunatevi à a newsletter

Circà nant'à A Piazzetta