Accueil
Envoyer à un ami
Version imprimable
Partager

"Quotas" francesi : ancu pè stampà ?

"Donna, 55 anni, à mezu à una mansa di Corsi, cerca un francese". U cumunutarisimu si stalla in Corsica, ancu pè l'amore è pè stampà. Eccu l'annunziu chì si pò leghje in u Corse-Hebdo.



"Quotas" francesi : ancu pè stampà ?
Tenitevi bè, ùn hè mancu una magagna. L'annunziu si pò leghje nant'à u situ di Corse-Hebdo (utilizate u mutore di ricerca pè ritruvallu).

Après mûre réflexion, je me lance, femme 55 ans souhaite trouver bonheur amour humour complicité rassemblant les mêmes critères, toi continental ou ayant vécu sur le continent rejoins-moi.

Stupendu, nò ? Dopu à u schjaffu di sta strana dumanda, circhemu à riflette. Cumu interpretà st'annunziu ?

Serà forse a nascita d'un cumunutarisimu francese in Corsica : quelli chì ghjunghjenu in Corsica ricusanu l'integrazione, disprezzanu quelli chì sò quì, è volenu ritruvassi trà d'elli ?

Ma sta povera donna, sola è addisperata, serà cusì gattiva per chì i Corsi ùn volinu micca d'ella ?

Dopu à a messa in piazza di "quotas" à FFF, i Francesi n'anu bisognu ancu pè fà l'amore ?

Tante dumande senza risposta. Una cosa hè sigura, ci hè qualcosa ch'ùn và micca in stu paese...

u 4 di Maghju 2011
U Webmaestru



1.mandatu da ANTO u 04/05/2011 17:52
Ci n'hè millaiè di corsi chi so partuti in cuntinente chi ponu fa l'affare ,soga sta donna cerca un omu chi un sia mica un salvaticu di e nostre muntagne .O altrimente sta strana dumanda ,a rapportu in cu l'accellinu francèse chi canterebbe megliu chè u corsu !Vai a sapè !

2.mandatu da Seb u 04/05/2011 20:44
Ch'ella si fessi smuntà u culu da un africanu sta cona !

3.mandatu da Sam Buccuc-Dalandeaux u 04/05/2011 22:29
O caru webmaestru,
vi prupongu una altra interpretazione: è sè u cumunutarisimu era quellu di i Corsi, ch`i anu fattu prestu à di, quandu un modu di cumpurtassi ùn li cunvene micca: « què so usi pinzuti »
una rimarca: a donne dice:  « toi continental ou ayant vécu sur le continent », vale à d`i  u Corsu chi ha campatu altro e chi a forse cert'usi chi piacenu di più à e donne , chi dopu à tanti anni di feminisimu anu a vulintà leghjittima d'esse in paru à l'omi. I salvatichi ( o anto)ùn s`o micca tutti ind'è e nostre muntagne. Une pochi ci s`o ancu ind'è e cità;
a Dichjarazione Universale di i Diritti Umani ùn vale solu per i Francesi.Ghjè per noi tutti umani: Donne, zitelli vittime di l'adulti, Persone senza tettu, Zingari, omossessuali, Tunisiani lampati fore di fruntiere è tutti quanti e predu à qualsiasi oppressione.
Chi ne pensateE chi pensà di l'intervenzione di Seb induve si meshjanu u peghju mascisimu( altra forma di razzismu) è l'insultu (chi ùn hè mai statu una manera di pensà.

4.mandatu da U guerciu di Marseglia.... u 04/05/2011 22:43
O Sam sta donna cerca un omu incu l'idee belle francese è impizzutite, poi fà l'affare d'apressu à mè.. pensi cume sti Bobo pariggini, Verdi fora, rossi nentru. A "DUDU"o a DDHC ùn hà d'universale che a vulintà di quelli chi l'anu scritti e pinsata rendela cusi.
ùn hè che une ideulugia dunque po essa criticata è cuntrasta, ùn hè nè a Bibia, nè a Thorà nè i Vangeli nè u Coranu...chi elli dinù stessi ponu esse rimessi in causa.

5.mandatu da mighé denisò u 05/05/2011 01:12
ùn manca più chè "CORSICOS S'ABSTENIR"

6.mandatu da Sam Buccuc-Dalandeaux u 05/05/2011 01:04
O caru Guerciu,
tu chi ci parli d'ideolugie, spiegaci à pena chi so l'idee corse e l'idee francese e cumu si definiscenu. Per u to cunfortu intellettuale mi tratti di « bobbo pariginu, verde fora ,rossu nentru .»Va bè, ma chi voli di?E ùn hè quessa una ideolugia?In chi sistemu di riflessione saresti, tu?In quantu à mè, so un umanistu, ghjè què a me ideolugia: pensà chi tutti l'omi si valenu.
E se tu si guerciu, apri l'ochju.

7.mandatu da Abbotabatu u 05/05/2011 01:11
o Sam, forse ai ragio.... ma eu ci vecu piuttostu u segnu chi ci so assai ghjente chi vene e chi un ci ponu pate, volenu sta tra d'elli e micca imbulighjassi

quessa esiste, no?

allora induve he l'intuleranza?

8.mandatu da Acqualacciu u 05/05/2011 11:24
Per mè, un hè micca difficiule d'interpretà st'annunziu.
Sensa parlà di razzisimu, d'ideolugia etc., mi pare chjaru chì certi campanu in Corsica è anu una teghja di i Corsi.

Ma simu ind'è noi !


9.mandatu da KÜG u 05/05/2011 15:15
Stampà per ùn more...

10.mandatu da Grossu panzutu u 05/05/2011 15:17
O Sam, a u mio parre u prublema e simplice: Ancu se u populu corsu ùn hé micca cunsideratu cume populu da a lege francese, ellu si cunsidereghja cume populu! ancu s'ellu c'hé statu a culunizazione di l'idee di a lingua di l'ecunumia, a maio parte di i corsi cuntinueghjanu a cunsiderassi intra di elli cume cumpatriotti.

U prublema ghje chi oghje ghjornu ogni populu e prutettu da e so lege pe esempiu un tipu chi scalla in francia ha da esse obligatu a un integrazione minima (lingua rispettu di a lege...) pe pude campa ind'u paese chi l'accoglie! In corsica st'integrazione hé lasciata a a sola vulinta di l'omu: nisuna prutezione ufficiale di l'usi e i fatti suciali nostri! Face chi 99.9% di a ghjente chi scalla qui fermeranu stranieri a l'oghji di i corsi (finitu u tempu di l'integrazione pe bagnu culturale ùn esiste piu! ogne l'educazione si facenu cu a tele e a scolla). In piu di que sta ghjente ùn po mancu capi a situazione (nisuna cunniscenza di a storia di a cultura...) e piglia que pe razzisimu o barbaria!

Cusi nasce u cummunutarisimu! Ma a colpa vene a u statu chi mantene a ghente in l'ignuranza e incatena i populi daretu a un ideulugia ch'elli ùn annu mai applicatu!(dumandate a quelli chi so morti in sedan o verdun o in niolu e fiumorbu e a tutti quelli chi strazianu sempre anc'oghje se no simu tutti libari e pari davanta a lege).

Allora pensu chi ghje a a ghjente chi campà qui di fà prova d'umilita e di rispettu pe integrassi e micca a noi di entra ind'u so ghjogu chi ci cunduge a l'imerssione tutale ind'u mudellu franco-americanu e a a nostra morte cume populu...

11.mandatu da Alexferox u 05/05/2011 17:11
ale u colpu di stà a pena à sente Alex Jones nant'a morte di Ben Laden :

http://www.egaliteetreconciliation.fr/Alex-Jones-sur-la-mort-de-Ben-Laden-6450.html

12.mandatu da lettore u 05/05/2011 18:21
cual he stu roulot ,u ghjurrnalistu di vinti quattr'ore ,u settimanale, mi pare bellu inpinzuttitu !!!!

13.mandatu da abbambanatu u 05/05/2011 23:44
24 ore ferebbi bè di mette un quota di giurnalisti corsi. so forse cumpetenti, ma ùn capiscenu nunda à a Corsica

14.mandatu da Sam Buccuc-Dalandeaux u 06/05/2011 00:53
"O sgio maestru, ùn hè micca colpa mea, hè colpa di l'altru! "
Cusi facenu i zitelli à a scola. Ma què, so usi di zitelli.Credu chè t'ai raghjo, o Grossu Panzutu, u populu corsu ùn hè micca u statu francese o qualsiasi statu chi ci hà da di s'ellu esiste o no. U populu corsu esiste perchè c'hè una vulintà di fallu campà. E a vulintà vene di l'omi chi cumponenu issu populu, chi dicenu:"eu so Corsu" qualsiasi a so origine etnica. Perchè ùn simu micca Corsi cum'è e pumate so pumate è ùn c'hè micca una essenza corsa. C'hè solu una esistenza corsa, qhi ghjè un fattu culturale,
E se a nostra lingua ùn hè più parlata, colpa à noi: Di tutti issi liceani chi manifesteghjanu per a cultura, quantu seghiteghjanu i corsi di corsu? Di tutti l'insignanti di corsu quantu leghjenu a litteratura corsa, a sparghjenu , s'interessanu à a musica o à u teatru corsu?
Di a ghjente chi scala qui si sente pareche volte: "ha messu u figliolu à amparà u corsu perchè hà paura d'esse palsticcatu". Ma quellu chi parla cusi, ùn la vede ch'ellu hè in traccia di nigà o so cultura? di pensà ch'ell'ùn hè micca abbastanza interessante per esse amparata per cio ch'ella hè: una bella lingua?
Bella scusa u statu francese, a televisio, e altre chjachjere. Sè a lingua si ne more hè chi ùn la parlemu più è basta.
E ghjè à noi, o Grossu Panzutu,di fà prova d'umilità è di rispettu per l'altri.
Aprimu e porte secondu a nostra antica tradizione d'ospitalità è stemu à sente à l'altri, è tandu saremu un populu forte, un populu chi s'allarga e si rinforza.
Se no avemu paura di l'altru, di u strangeru (è dunque un nemicu) allora faremu a prova di a nostra debbulezza e tandu simu noi chi diventeremu u cumunutarisimu , è tandu u populu corsu risigheghja di spari,

15.mandatu da Grossu panzutu u 06/05/2011 02:09
Hé vera che i corsi annu a so parte di respunsabilita ind'a perdita di a lingua chi assai a lasciannu perde! Hé vera dino chi a volte duveriamu forse esse appena di piu aperti... Ma ùn mi cacierai micca di a mente chi se ùn c'era statu 150 anni d'intuzicazione anti lingua corsa (le patoi, le francais langue du pain)! in piu di l'arruvinamentu di l'ecunumia pe fà spalluzza i corsi, pe rinpiezalli cun funziunari pinzuti! In piu di l'omniprisenza di u francese dapertutu! a lingua ne seria qui! I nostri antighi si so vergugnati di cio ch'elli eranu perche annu avutu listessa sorte che a so terra e n'annu suffertu! Assai! Allora li si paria di prutege i so figliolli parlenduli u francese si po capi!

Ava se tu pensi che no pudimu in 2011 salva una cultura e un populu cu l'apertura e spartera so felice per te ma d'appressu a me ùn esiste che indi libri! Era forse vera 50anni fa ma oghje pe fà campa qualcosa ind'a sucieta muderna ciole i media e a scolla! sanza que mancu i pinzutti i piu apperti ùn s'integreranu micca e u prublema e qui! Sta ghjente chi scalla hé u strumentu indirettu di u mecanisimu di culunisazione francese! E fittantu che un averemu una ricuniscenza ghjuritica sera sempre a noi di fà campà una "cultura clandestina" a a forza di a nostra vulinta! cio chi per un po dura pe u sempre...

Un credu micca che i corsi si tenghinu a colpa di a so ruvina! credu ancu che no femu prova di forza pe esiste sempre dopu tuttu cio chi s'hé scatinatu contra noi... 242 anni fa a st'ora i nostri s'appruntavanu a anda a a morte...

16.mandatu da saveriu u 06/05/2011 21:27
Grossu Panzutu +10000000.

17.mandatu da Cunfina.. u 06/05/2011 20:52
@ Sam Buccuc... l'8 di maghju in Ponte Novu ùn serà festa di l'ospitalità corsa ?? ci hè custata pocu caru no ?? Ancu e nostre torre litturale è a nostra bandera ramentanu l'antica ospitalità corsa (Ci hè dà ride..) I populu ùn so fatti pe allargassi (ùn so tufoni..) mà pè stà cio ch'elli è sopravive.....tù si colmu di francisume intelletuale...a francia ci hà vinti spiritualmente.. a lingua ùn face solu u populu, ci hè dinù u spiritu, u stintu è a cunscenza etnica è storica... ci vole a sepè cio chi Omu hè, è dinù cio ch'ellu ùn hè...

si di sti mundialisti ?? megliu pè tè, mà ti si scurdatu di a Filetta...

18.mandatu da Sam Buccuc-Dalandeaux u 06/05/2011 23:54
O Cunfina, ti facciu rimarca chi dicu solu u mio parè senza dà lezzione à nimu, Allora, fà,u piacè, ùn mi tratta micca cù u to disprezzu perchè ùn mi pare tantu ghjustificatu. Un so sicuru chè tu sia più intelligente o più struitu chè mè.
So, (quant'è tè ) cio ch'elli so PonteNovu e e torre di u litturale.Tutti i populi anu avutu da combatte per esiste.
I populi, cum'è tutti l'urganisimi vivi so fatti per sviluppassi e allargassi, osino diventanu rancichi e si ne morenu: ghjè a legge di a natura.
E chi vole di u"francisume intellettuale"?
Voli di chi soli i Francesi anu intellettuali e chi noi simu gnocare?
Chi aduprà u so cerbellu ti face diventà Francese?
"A Francia ci ha vintu spiritualmente"? Quessa a dici tu. Per contu meu ùn si micca vintu, e u dibattitu cù qualsiasi Francese ùn mi face paura.So Francess quant'è elli ma ùn so micca Corsi Quant'è mè.
Vuleria di à Grossu panzutu chi ùn c'hè micca da rigrittà i cinquanta anni fà perchè à quell'epica a Corsa stava per spari. Hè forse statu o so peghju mumentu. A mossa di u riacquistu hà principiatu trenta anni fà cun l'INTELLETTUALI( mi dispace per Cunfina) CORSI.A prima denuncia di u statu di a Corsica l'hà fattu «  Main basse sur une Ile, » in 69.
Dunque a risistenza per a nostra cultura si po fa ogni ghjornu e in ogni mumentu.e deve esse fatta da tutti.
Forse chi ùn ci sbucheremu ma ùn avemu micca d'altra scelta.
P.S. So d'issi mundialisti: ùn credu micca chi a Corsica sia un tufone cappiatu in l'universu . Simu d'issa Terra.

19.mandatu da Culomba u 08/05/2011 02:24

eiu cridia chì l'amore ùn avia fruntiere.. beuh !

20.mandatu da estrimei u 08/05/2011 07:01
o lettore ,
Roulot he statu allevatu in Francia , ma he curtinese .

21.mandatu da zemmourinu u 08/05/2011 11:05
aghju da fà segue à Pacou a l'associu Ava Basta a u serviziu "campà inseme" di a Meria e a la HALDE : ghjè discriminazione !!!

22.mandatu da Sam Buccuc-Dalandeaux u 09/05/2011 09:25
zemmourinu?
Chi vulara di?
Cum'è
Zemmour, quellu chi si pritende ghjurnalistu è chi ghjè statu cundannatu per discriminazione et
Murrinu u summere di babbone?
A sente issi sprupositi...

23.mandatu da leo u 10/05/2011 23:51
O Estrimei,
Roulot he natu in Corti ? Bell'affaru ! He statu allevatu in Francia… ma un' ci era micca bisognu à dillà : si leghje, si vede, e si sente !
Xavière Tiberi he nata in Corti… E a mamma di Michel Charasse, dinò ! E Angelo Rinaldi he natu in Bastia… Eiu sò natu in Francia, ma sò statu allevatu in Corsica.



Novu cumentu :


Seguitateci nant'à Facebook


L'articuli

Abbunatevi à a newsletter

Circà nant'à A Piazzetta