Accueil
Envoyer à un ami
Version imprimable
Partager

U vechju castagnu di U Pianellu elettu "arburu di l'annu"

Hè vechju, hè appena rùsticu, si presentava per una prima volta à un'elezzione, è hà vintu ! È senza froda in più di quessa.



I tempi sò duri pè i nostri amichi castagni. Abandunati, ghjestimati ("et on va manger quoi, des châtaignes ?"), attaccati da u cynipsacciu... E bone nutizie sò rare.

Allora l'elezzione di "l'arbre de l'année" di u giurnale Terre Sauvage è l'ONF ne ralegrerà parechji. È senza froda, falsi elettori, precure o boni alimentarii. Mancu Paul Giacobbi ci hè per qualcosa, per divvi !

A ghjuria s'hè riunati marti in Parigi è hà sceltu u castagnu di U Pianellu. Purtantu, cum'ella a dice Le Point : "la concurrence était touffue".

Ci vole à dì chì stu castagnu di a pieve di A Serra n'hà vistu passà unepochi di scurnachjoni. Pensate, averia trà 800 è 1000 anni... In a so longa vita averà cruciatu pisani, genuvesi, francesi, turisti, partigiani di Sambucucciu in piena rivuluzione, suldati genuvesi, truppe francese, è forse ancu Pasquale Paoli à cavallu... è cacciatu a fame à generazione di Pianellacci. Per divvi sì st'arburu hè un persunagiu...

Allora siamu puru cuntenti per ellu.

Ma al dilà di stu premiu simbòlicu, ci pudemu pone unepoche di quistione nant'à l'avvene di u castagnetu corsu, di i nostri paesi, di u nostru raportu à a terra, à l'agricultura.

À un'epica induve a piaghja cunnosce mutazione tamante à un rìtimu scemu, à un'epica induve tuttu hè corsa à u soldu, à u prufittu, à a cunsumazione è individualìsimu, a messa in lume d'un vechju arburone pianellacciu c'interrugheghja è ci pone tante dumande.

Prima quella di l'avvene di u castagnetu corsu, minacciatu da u cynips è da l'abandonu.

Pone a quistione di u travagliu di a terra, di l'agricultura, abandunata ella dinù. Pone a quistione di e terre agrìcule, minacciate da una frenesia di custruzzione dannifica.

Pone a dumanda di l'economia di a Corsica, oghje pensata in giru à u turìsimu, a stagione, l'immubiliare, è mai in giru à a pruduzzione. In Corsica ùn si pruduce nunda, mancu i pommi di i pommi fritti servuti l'estate à i turisti ùn sò prudutti quì.

Pone a dumanda di a ruralità. In una Corsica diventata citatina, è ancu peghju, periurbana, induve tuttu ognunu vole u so pavillon cù u so modu di campà uniformizatu, chì ne femu di i nostri paesi chì si ne morenu ?

Pone a dumanda di a leia à a nostra terra, à e nostre radiche, à i nostri antichi chì a ci l'anu lasciata. Chì ne femu ? In chì statu a lasceremu à e generazione à vene ?

Iè, tutte ste dumande e ci aviamu poste cinque mesi fà. Ci avete riflettutu dapoi ?

u 24 di Sittembre 2014



1.mandatu da Carlo Leonardi u 24/09/2014 23:41
«Costruire, significa collaborare con la terra, imprimere il segno dell'uomo su un paesaggio che ne resterà modificato per sempre; contribuire inoltre a quella lenta trasformazione che è la vita stessa delle città. Quanta cura, per escogitare la collocazione esatta d'un ponte e d'una fontana, per dare a una strada di montagna la curva più economica che è al tempo stesso la più pura! .... Costruire un porto, significa fecondare la bellezza d'un golfo. Fondare biblioteche, è come costruire ancora granai pubblici, ammassare riserve contro un inverno dello spirito che da molti indizi, mio malgrado, vedo venire».
da "Memorie di Adriano" di Marguerite Yourcenar

Un salutu da l'Italia.

2.mandatu da A ciaccera u 25/09/2014 00:02
È senza froda ?! Hum... Si pudia vutà è rivutà è rivuta... È l'aghju fattu... :(

3.mandatu da à vedelu da luntanu... u 25/09/2014 00:17
innò A Ciaccera. nant'à internet si vutava, ma era "le vote du public". u veru premiu era una ghjuria chi u dava. Le Point scrive :

Le public a quant à lui accordé ses faveurs à un chêne picto-charentais dont on dit qu'il aurait été planté pour la naissance du roi François Ier.

e france 3 :

Les gagnants de l'opération "Arbre de l'année" ont été dévoilés le 23 septembre, lors d'une cérémonie qui s'est déroulée à Paris, gare de Lyon. Cette année, le public a voté pour le chêne vert François 1er, en région Poitou-Charentes, tandis que le jury a désigné "l'arbre à pain" de Pianello, en Corse.

dunque i voti nant'à internet un anu ghjuvatu à nunda

4.mandatu da casgiu merzu u 25/09/2014 07:05
Elezzione senza froda?
Allora ùn hè micca cume per u referendum di a Scozzia:

http://dondevamos.canalblog.com/archives/2014/09/20/30621049.html

"des enfants âgés de 3 ans ont reçu leur carte d'électeur alors qu'on a interdit aux Ecossais travaillant à l'étranger et même en Angleterre de prendre part au vote"


"Et puis, on a fait comme dans n’importe quelle dictature africaine : on a bourré les urnes. "


http://www.les-crises.fr/analyse-du-referendum-ecossais/


So i vechji ch'hanu fattu perde u iè : hanu u syndrôme de stockholm cum'è in Corsica "a mo pensiunellaaaa"

5.mandatu da A ciaccera u 25/09/2014 11:49
Beh, site curagiosu o à vedelu da luntanu..., eiu ùn vogliu micca leghje "u puntu" o fronce3.
Vi ringraziu !
Ma dunque, cum'è sempre, i voti veri un anu ghjuvatu à nunda...
Tuttu và bé !

Novu cumentu :


Seguitateci nant'à Facebook



Abbunatevi à a newsletter

Circà nant'à A Piazzetta