Accueil
Envoyer à un ami
Version imprimable
Partager

Avà scalanu i tibettani...

Vulite esse à a moda ? Sustenite u Tibet !



Avà scalanu i tibettani...
A Corsica hà in cumunu cù u Tibet u cultu per Buddah, o piuttostu per vutà.

Serà per quessa ch'ella hè nata a frenesia di u sustegnu à u populu tibettanu ind'è noi ? Bandere quind'è culandi, appiccicatoghji "Free Tibet" nant'à e vitture, t-shirt, pin's è avà ancu manifestazioni...

Ciò ch'ellu si pò dì hè chì l'organizazione di i ghjochi olìmpichi in China serà stata l'occasione pè certi di scopre sta pruvincia sott'à duminazione chinese.

Pocu impreme si certi ùn l'anu scupertu ch'è quist'annu, ma eccu : oghje ci vole à sustene u populu tibettanu. C'est tendance, sopr'à tuttu per quelli ch'ùn ci anu mai messu i pedi. Almenu, passate per qualchissia di bravu, di sìmpaticu, tuttu u cuntrariu di i corsi.

A Francia (è a Corsica) di u 2008 si sò trovi una nova causa da sustene : i bravi tibettani contr'à i gattivissimi chinesi.

Tantu peghju sì a situazione hè più cumplessa ch'è quessa, sì u Dalai Lama ùn rapresenta ch'è un currente minoritariu di u buddisimu, si i frati buddisti difendenu una sucetà arcaica è inghjusta.

Forse ùn basta micca di leghje a pagina di Wikipédia nant'à u Tibet per diventà un espertu in geopulitica tibettana.

Ma ùn face nunda, piace à u bobo di u 2008 di sustene una causa persa à l'astru latu di u mondu. Li permette d'avè bona cuscenza : difendu u Tibet, sò in u bon latu, facciu parte di i bravi.

Eri u Chiapas, oghje u Tibet... Finiti i ghjochi di settembre, ùn si ne parlerà più.

In tantu, semu à più di 130.000 morti in Birmania, siguramente u peghju guvernu ind'u mondu. Induve sò i bravi bobo per difende i diritti di l'omu in stu paese d'Asia ? È di e dittature africane ch'ùn interessanu à nimu ?

Ma ùn vale a pena d'andà a circà più luntanu. Mentre chì u passagiu di a fiamma olìmpica in Francia pruvucava l'isteria di i bobò amatori di velib', avemu vistu ancu certi intellettuali è omi pulitichi francesi difende l'obligazione d'insignamentu di a lingua tibettana ind'è scole...

Hè cusì a Francia in u 2008. Serà megliu di difende u salvamentu di a lingua tibettana ch'è di ciò ch'elli chjamanu e lingue regiunali...

Avà scalanu i tibettani...

u 26 di Maghju 2008
ANTON CHIGURH



1.mandatu da GWM u 26/05/2008 11:58
e prime parolle di l'articulu so dà ride ma a séguita...bah ùn si ride micca spessu incù a verità...
passemu u nostru tempu à dilla, ma chi vulete fà incù un paese cum'è a Francia ? s'impatruniscenu ind'è noi d'un latu, ma di l'altru, danu lezzione di dirittu è demucrazia à u mondu sanu...Paese di scemi.

2.mandatu da i caca noci u 26/05/2008 14:17
ECCU !!!
chi so sti tonti chi dumandanu chi i dritti di l'omi sianu rispettati da a China ? cusi al menu so sicuri chi a so dumanda un serà micca ascultata ! cosa si n'enfuttenu i chinesi !!!

e si, prima di tuttu, I DIRITTI SIANU RISPETTATI DA A FRANCIA ???? S'E NO CUMMINCIAVAMU PER QUESSA; nanzu d'interrugacci nant'à a sorte di u populu tibettanu ???

veramente RIDICULI sti "droit de l'hommiste" chi danu e lezzio a tutti, ma incapaci di vede cio chi si passa ind'é elli

è u peghju hè ch'elli ci so i corsi chi vanu à lampassi custi dentru..... o pover'a noi.....

3.mandatu da Stavroguine u 26/05/2008 15:15
D'accordu pà criticà u "droit de l'hommisme" selettivu di i bobò parigini (o aiaccini). Da quì à sustena a stessa tesa di l'arcaismu di i preti buddisti com'è l'anziani staliniani o un abruttitu com'è Mélanchon, ci hè un passu... è parchì micca fà di a China un pussissori lighjittimu di u Tibè o u difinsori o più astutu di i dritti di l'Omu ???


4.mandatu da plasticu bertrand u 26/05/2008 17:33
eccu, ciò chi ghjè ridiculu hè u "droit de l'hommisme selettivu" cume tù dici.

perchè u tibet più ch'è l'altri ? è i povari africani chi tuttu ognunu ùn hà nunda à fà è che no lascemu crepà, perchè ùn facenu micca a "une" di u 20h ??? 30.000 persone morenu A GHJORNU perche mancanu d'acqua. è i Birmani ? ùn meritanu micca di campà in libertà ? è in Curea di u Nordu ? o in Russia induve opposizione à Puttinu ùn ci n'hè più ???

ma ghè megliu di mette l'autocollant "free tibet" nant'à u so 4x4 pè dassi bona cuscenza.

avà ùn vole micca di ch'ellu ci vole à sustene u regime chinese, quessa ghjè sigura

5.mandatu da estrimei u 26/05/2008 17:38
forse l'averia scrittà d'una manera piu dolce, ma so d'accunsentu ' ncu Stavroguine .
aghjusteraghju chi stu Mélanchon he senatore (gualagnanu bè o so vità i senatori ! basta a esse nu a manica )e he a manca di a manca a manca e difende tutte e libertà ma un vole sente parlà di quella di a Corsica , o quella di l' Escadia , o quella di u Tibbettu .

6.mandatu da u dalai-ciavatta u 26/05/2008 19:01
avete raghjò

aiò, basta cu 'ssu Tibet ! ùn s'avedenu mancu ch'elli so ridiculi, sti catini ???

7.mandatu da circinelludiguagnènativupèliguagnesusosanguaversatu u 26/05/2008 22:23
Hè a moda... si po andà contr'à a moda ?
oghje si vedini internauti "quinqua" pigliendu a bandera tibetana comu avatar; anziani autonomisti corsi pigliassi di passioni pà sta causa "ghjusta" è "pulita" (Christu! s'è i corsi aviani fattu a metà di a metà di ciò ch'ani fattu i ribeddi tibetani...!); umanisti sputichi difenda u fattu di brusgià chinesi in carrughju !!! Giacobinisti storichi sustena l'amparera di a lingua... à u Tibet !!!! Agnostichi di mentalità suppurtà i monachi i più arcaichi !!!!!
Peccatu pà i tibetani, sottu à i pedi chinesi, sottumissi à a culunizazioni di pupulamentu, ma: ssa moda quì passarà. forsa un ghjornu saremi noi à a moda ...

8.mandatu da Yvanuterribule u 27/05/2008 16:00
vendu a mo bandera "free Tibet". mi pudete cuntattà pè via "a piazzetta"

9.mandatu da ribella u 27/05/2008 16:06
OGHJE CH'E UNA CHJAMA PER ANDA DAVANT'A U CUMMISSARIATU D'AJACCIU !
E dopu , tutte e lotte contr'à l'oppressori devenu esse sustenute ! Tutti i populi devenu esse aiutati !

10.mandatu da Guitard u 31/05/2008 21:12
Certi sò sempre stati i primi à sfilà pè sustene i populi di u mondu è esse cuntenti di a situazione di u popolu corsu nant'à a so terra....

3 anni fà nant'à a facciata di u "centre culturel" in Bastia si mettia l'affissi - ghjusti - pè dumandà a libertà pè Florence Aubenas è Hussein è e ghjente di u listessu "centre culturel" si nè futtia di a situazione di i giovanni corsi indi e priggiò francese....

ind'è u listess'affare, li piacenu u "passe-montagne" di Marcos allora chì e "cagoules" di u FLNC o ETA sò quelle di u banditisimu o di u fascisimu !

11.mandatu da kilukru u 21/07/2008 18:47
Ò Stavroguine ! Mosciami'à un'aiaccinu quì anantu a fotò.
Eiu so aiaccinu e un' nè vigu manc'unu! So tutti isciuti da pasciali vicini ad Aiacciu o allora sbarcatici !
Un cunfondi "suaru e catarcionu" o amigu !!

12.mandatu da Attrachjata u 25/07/2008 17:12
ahé .. li piacenu tandu à i pinzuti di praticà a so passiona numaru una:
dà lezzione, di murale, di diritti di l'omi, di diffesa di populi, di tuttu mà sempre luntanu luntanu ... cusi so sicuri d'ùn andà maì !!
Basta à pinsà à u "quai branly", forse stu locu hé magnificu, bravu !
Mà hé divintatu IN d'andà à fa nice d'imparà cose nant'a manera di pitturà 'cù a tarra rossa in Africa suttana ...
so pritenziosi è basta.

13.mandatu da Alessio u 24/09/2009 03:05
Pinsemu à la Palestina, alors... Chì a cunnosce cusì ben in Europa? Ancu ella hè cunnisciuta SOLU nanzu Wikipedia...
Ma ancu per ella tamanti vannu ind'e piazze di meza Europa per crià à lu scandalu cuntra Israele, SOLU per tendance è per a "bona cuscenza".

Sulidarietà à u Populu Corsu

LINGUE SURELLE, POPULI FRATELLI

14.mandatu da J G u 26/04/2011 08:32

in corsica ci pigliemi di cumpassione per tutti l'altri ma di ghjellusia maladiva pe i nostri .noi n'haimu contru a " i pumadaghji " parulla disprezzativa lampada forse da un troppu tehju per parlà di ghjente chi volenu anch'elli prufità di u so mese di riposu ancu s'elli un hanu micca tanti solli , si pochi solli un i spendenu micca in i palazzi ! ! ! ma permettenu quantunque di fà campà i nostri pumadaghji : ie in corsica dinù ci so i pumadaghji ! ! ! c'hé a povera ghjente ," i restos du coeur " so pieni .i richi o i bé piazzatti i tecchjemu di buglidice e di prisutti e u rimitu u ghjitemu , ma un simu i soli , a prova chi a ghjesù chi predicava a spertera l'hanu incchjuvatu

15.mandatu da giuseppe.corsi.fi@gmail.com u 21/09/2012 14:48
esiste una versione di "Asterix in Corsica" in vostra lingua regiunale?

Novu cumentu :


Seguitateci nant'à Facebook



Abbunatevi à a newsletter

Circà nant'à A Piazzetta