Accueil
Envoyer à un ami
Version imprimable
Partager

U troppu stroppia

Avemu ricevutu da un lettore sta riflessione ch'è no publichemu. Aspettemu e vostre riazzioni !



« Corsica non avrà mai bene » sta frasa saria stata prununziata quandu fù tombu u conte Arrigo Bel Messere. L’attualità ci mostra chì quellu chì l'hà detta avia propiu a ragiò. Simu d’ottobre è sedeci omi sò dighjà cascati sott’à e fucilate.

Trà què è l’accidenti di vittura, u corbillard hà da diventà u mezu di trasportu u più pigliatu di l’isula. Ma bò ghjè nurmale ! Micca bisognu d’inchietassi ! Pudemu campà tranquili in stu bellu paese. Per i Corsi tuttu và bè, simu in a nurmalità, ùn ci hè nisun prublema è di tutta manera « in Corsica hè sempre statu cusì, ci hè a tradizione di l’arme è ùn pudemu fà nunda ! »

Eccu ciò chì si sente sempre, in bocca di l’astutoni chì si piattanu daretu à una falsa tradizione per ghjustificà a gattiva situazione di a Corsica ! Eppo, in più, quandu u vulemu simu i più forti per scuzzulà e nostre tradizione. Ci simu spiccati di a nostra lingua è di a nostra sucetà campagnola allora perchè micca di l’arme. Isse reazzione populare surtite di discursate di caffè sò carche di sbagli è facenu propiu male à a Corsica.

Quella chì hè a più conna è chì rivene per ogni mortu mostra bè u nostru spiritacciu: ghjè a famosa frasa « se l’anu tombu avarà fattu qualcosa ». Iè perchè ci vole à sapè ch’ind’è noi e vittime diventenu sempre culpevule ! Micca bisognu d’aspettà à un prucessu ! I morti passanu in cumparuzione subbita davant’à un tribunale di ciarbelloni briachi chì anu di più di simpatia per i criminale chì per e vittime ! D’altronde m’arricordu d’issu ghjurnalistu di Corse Matin chì cuminciava u so articulu, trattendu d’un capimachja di a viulenza corsa,cusì : « indeniablement cet homme a du charisme ». È a loda avia cuntinuatu è cuntinuatu l’articulu sanu. E iss’articulu ùn avia stumacatu à nimu, nimu ùn avia dettu nunda, paria nurmale, nimu ùn s’era indignatu.

Purtantu, noi altri Corsi, simu u populu di l’indignati : simu indignati da i stranieri chì venenu à piglià ci u travagliu (Corsica terra d’accogliu !) ; simu indignati da una decina d’attentati annantu à i Leclerc (Eccu a vera viulenza !) ; simu indignati da e rilazione trà ACA è SCB (sughjettu impurtantissimu !) è u peghju ghjè chì simu indignati da a seria Mafiosa chì dà una gattiva imagina di a Corsica (a rialità hè ben più scumpientosa...).

Ùn simu micca nurmale a vi la dicu !!! Ma ùn vi ne fate ci sò quantunque punti pusitivi à campà in stu paese di scemi. Iè ne avemu trovu ! Da veru pare stranu ma asistenu !! Almenu dui. Per cummincià simu furtunati perchè, noi, ùn avemu micca bisognu di cumprà una televisiò per pudè vede « Les Experts » (ma i nostri ùn trovanu mai l’assassini). U sicondu puntu pusitivu hè chì i scempii cum’è quellu di Colombine, o quellu di l’altru scimò nurvegianu di Anders Behring Breivik ùn ponu accade ind’è noi, postu chì annantu à una centina di studienti attacati forse una trentina averianu surtitu a pistola per salvà à tuttu u mondu ! Eccu i punti pusitivi.

Allora quale sarà u prossimu ? Qual’hè chì sà ? Forse un prete innò ? Eh perchè micca ? Avemu dighjà tombu tutti i simbuli : u merre, u stitutore, u duttore, l’avucatu, a donna ecc..

Ci ferma solu u sgiò prete. Ma bò, s'elli u tombanu, avarà fattu qualcosa innò ?

Eh beh ! Gattivu ambiente chì noi avemu. Ùn saremu mai tranquili. Ci n’anderemu à campà in Culombia chì ci si pare esse un paese menu periculosu...

Ci hè un pruverbiu chì dice chì u troppu stroppia ma in Corsica u troppu tomba...

u 29 d'Utrovi 2012
Isaac Plastichi



1.mandatu da Minestrone u 30/10/2012 00:03
Iè, ma ùn vi ne fate, oghje ci sò i canistrelli clandestini pè luttà contr'à a viulenza!

2.mandatu da ghjuva u 30/10/2012 08:22
o ghjente u ci volle micca bulighja viulenza pulitica e cio chi si passa incu si morti.
que ghje una strategia di tutti sti corsi chi un campanu che per a Francia, di sicuru tuttu mondu sa che senza a francia tutti i paesi sine morenu allora pensata a CORSICA!!! ei un aghju micca st un "complexe du colonisé" DUNQUE pientemu di fa crede che tuttu ste disgrazie venenu di un naziunalismu corsu....e po quelli chi si sentenu micca vè qui;; ci so i batelli !

3.mandatu da ANTO u 30/10/2012 14:25
Hè impussibile che in tamentu discorsu un ci sia che verita ! U troppu stroppia !

4.mandatu da Capicursinu rancicu u 30/10/2012 14:45
Bell'articulu, mà quellu chì l'ha scrittu ùn prupone nunda..

5.mandatu da Linguatorta u 30/10/2012 14:46
Iè ma dapoi chì parechji si sò fatti stinzà à Corsica s'hè pulita di parechji signori di a maffia : esempiu di a brise de merde. S'é a viulenza ghjove à sbarazzà sta robaccia lasciate fà, sì capiscenu trà d'elli sti baschicci. Sperendu ch'ellu ci sia un paradisu ci vole à sperà ch´ellu ci sia dinù un infernu!

6.mandatu da Stonclette u 30/10/2012 15:29
Ma un vi ne fate , stu scumpientu a da pienta, chi u populu corsu frappoccu ha da sparisce

7.mandatu da ghjuva u 30/10/2012 16:36
ai rasgio a me ghje que chi minquieta u piu..a nostra morte (u populu corsu)

8.mandatu da ancuquessaavale u 30/10/2012 17:26
l'articulu hè bonu, ma mi pare d'avè digià intesu stu discorsu!!?? manca dinù un ghjudice, un presidente di l'esecutivu, un panatteru, un scarparu, un coifforè( ah,no quessa hè fatta!!)

9.mandatu da Louis Negroni u 30/10/2012 17:30
Bravu ! ma se no vulemu tumba un prete corsu ci ferma pocu tempu... Chi smariscenu!!!

10.mandatu da babbo u 30/10/2012 17:30
o Capicursinu, e pruposte so state fate di poi 40 anni,ma i corsi un ne volenu, per fa qualcose inde noi ci vole a dumandà a permizione a tutti, i clanisti, i naziunalisti, i bonapartisti, a u fronte storicu, a u canale habituale, a a brise de mer, a a manca , a dirita ,a l'autonomisti, l'indipendentisti,simu i rè di l'immobilisimu e di u giru sopra piazza.
L'anticu populu corsu di babbo hè mortu,ma un altru populu a da nasce, un populu fatu di ghjunghjiticci, chi si ne so avisti di e ricchese di a nostra terra che i corsi hanu tralasciate e abandunate.
Elli hanu capitu che u nostru paese era un paradisu, e so sicuru ch'un ghjornu issa terra sara torna indipendente, ma senza noi.

11.mandatu da ghjuvanluca (sardegna) u 30/10/2012 17:54
Gran bell'articulu di Isaac Plastichi.Eu lu faria leghje a mei cumpatrioti Sardi.Simu vicini "nel bene e nel male".A soluzione ghjè sulamente una:Scuola,Cultura,Cunuscenza.....E tantu Corasgiu. Corsica sempre in meu Cori

12.mandatu da Duttor'caseddu💼 u 30/10/2012 21:48
Eiu vi prupongu di tumba un diputatu, un sinatori, u Vescu , un ministru, u prisidenti e ,parchi no u Papa...

13.mandatu da Scrianzatu malallevatu u 30/10/2012 22:19
Si vede ancu chi simu i piu forti per stupacci addossu... un ci manca chè u precuratore par facci là fallà... grazie tantu

14.mandatu da Capicursinu rancicu u 31/10/2012 09:58 (da un teleffuninu)
"babbo", a soluzione, ghjuvanluca l'ha detta, ci vole amparà a i nostri zitelli u rispettu, amparàlli a diventà veri omi.. Dopu, dici ch'u populu corsu hè mortu.. Aghju 19 anni, so sempre statu "nustrale", e cunnoscu mondu di ghjuvanotti bè

15.mandatu da Capicursinu rancicu u 31/10/2012 10:01 (da un teleffuninu)
Dunque, ùn ci vole micca dì ch'è no simu morti !

16.mandatu da altore u 31/10/2012 11:45
ùn sò micca l'arme u prublema di a Corsica. Perchè serebbenu i sgaiuffi è i flicchi i soli à esse in capacità di purtà l'arma à collu? u corsu hà sempre purtatu l'arma chì ghjera a marca di l'omu liberu di pettu à u servu o u schjavu. E, parechje volte, in a nostra storia, u fattu d'avè l'arme in casa ci hà permessu di lampà fora quelli chì ci vulianu sottumette. u prublema oghje hè chi ùn c'hè più a cultura di l'arma. ùn ferma più chè l'oggettu è micca tutta l'amparera chì và cun ellu... iè, esse armatu s'ampara. in fine s'amparava...

17.mandatu da ghjuva u 31/10/2012 13:11
ai rasgio ci so stadi sempre luarmi inde noi..a me mi stumaganu tuttiquelli chi ci vollenu fa scambia(corsi o no) eu un vogliu micca campa cum i francesi...

18.mandatu da stumacatu u 31/10/2012 14:32
Circà inn'u passatu spiegazione à prublemi d'oghje ghjè solu una manera d'eludeli...

19.mandatu da Stonclette u 31/10/2012 16:13
Altore à rasgio, u statu francese u vole piu armi corsi micca per arresta di tumbassi intr à Noi ma ghjustu ch ellu t a à paura chi u populu corsu si sveglia

20.mandatu da stumacatu u 01/11/2012 13:47
"A soluzione ghjè sulamente una:Scuola,Cultura,Cunuscenza...."

Bravu o Gjuvanluca !!

Quandu u valore d'un omu un si mesura che à a so vittura e i so vestuti di marca si po di che tutti i guai d'una sucietà venenu di à so povertà intelletuale...

Educazione !!!

21.mandatu da Ghjuvanni u 01/12/2012 19:49
Eccuti un articulu ben scrittu, a forma cum'è u fondu.
Vi feliciteghju amicu autore.

Amichi fatene altretantu ind'ì vostri cummenti chì certi mi pare ch'elli sianu analfabeti in lingua corsa.
Una lingua ci vole a scrivela di manera curretta.

22.mandatu da stumacatu u 02/12/2012 08:52
E alora Ghjuvanni ?

Hè megliu à struppià u corsu che sminticalu !!

In vece di ghjudicali, cumplimentemu quelli chi volenu parlà e scrive u corsu, ancu male - cume mè...

A vule fani troppu, esse rigidu e dugmaticu, si tumbera à voluntà di parlà u corsu.

E po, pensetti veramente che u corsu, lingua quasi morta e minoritaria in a so terra, si po passà di tutti quelli chi u parlanu stroppiendulu...?!!

23.mandatu da Ghjuvanni u 02/12/2012 11:29
Vogliu dì à "Stumacatu" ,ch'o sò di listessu parè ch' ellu, volesi dì chì a nostra lingua ghjè in periculu è ùn si parla più o micca per via di a priminenza di u francese.

Ci vole à fà un sforzu quantunque pè parlà la è scrive la à cristianinu .
A facilià hè una debbulezza.

24.mandatu da stumacatu u 02/12/2012 13:35
Hè ghjustu che troppu di facilità hè una debulezza... ma vale quantunqua megliu che piu nulla !

25.mandatu da Ghjuvanni u 02/12/2012 14:36
Ist'articulu mi pare interessante è l'autore hè spiritosu ; l'aghju stampatu è aghju da leghju lu cù i mo amichi di u gruppu culturale (Amicale di i Corsi d'Avignone).

Li dumanderaghju ciò ch'elli ne pensanu.

26.mandatu da Ghjuvannu u 11/01/2013 19:19
Oghje ,11 di ghjennaghju ,emu lettu è traduttu stu testu.
Chì ne pensanu i nostri cumpatriotti di l'articulu?
A gran' parte sò d'accunsentu. cù l'autore
A passione , u cultu di l'arme è "l'acqua in bocca "sò e cagioni di a viulenza in Corsica .Ma dinò ci vole à dì chì l'assassini sò più ammirati ch'è quelli chì sò tombi , i capimachji più ch'è i morti.
In corsica si sà parchji affari d'assassinii ma ùn si dice nunda à a pulizza chì omu si cunnosce tutti in paese cum'è in città.
È po' ci sò in ghjocu tanti interessi in e custruzzione di casamenti è case ind'ì luttisciamenti in bordu di mare!

Novu cumentu :


Seguitateci nant'à Facebook



Abbunatevi à a newsletter

Circà nant'à A Piazzetta